onsdag 30. mai 2012

Forsommer


Forsommer

Titter ut av vinduet og ser kveldssola skinne på ytterdøra.
Blomstene strekker seg mot den, og sommervinden smyger seg inn.
Jeg vet at jeg snart skal se ut et annet vindu, et annet sted.
Jeg ser vekk.
Hjertet lengter etter ro, vil jeg finne det på den nye plassen tro?
Det er vanskelig å gjøre noe med det langt der inne.
Ikke lett å sitte her inne å vite,
ikke lett å bry seg så mye om det andre ser som lite.
Alle tråder som er flettet sammen i livet vårt her,
kan jeg ta det med meg og flette videre der?
Fuglesang og blomster i hånd,
jeg kan kjenne på følelsen og min barneånd.
Telle kongler, plukke steiner, 
løpe rundt og le når det regner.
Førsommerkveld og varme følelser,
jeg kjenner hjertet hoppe,
og takker opp for dagens gode øyeblikk.
Alt blir i mitt hjerte, pakket inn og tatt ivare,
ingen kan det ta eller ødelegge.
I mitt eie, 
for evig og alltid.

(Chlb, 2012)

Ingen kommentarer: