tirsdag 31. januar 2012

Krydder i hverdagen


I vente på den nye jobben har jeg en dag hjemme nå og da.
Dagene er noen ganger veldig effektive og andre ganger ikke..
Det er liksom så mye tid å ta av, men jeg kommer ikke alltid i gang
med å bruke tiden jeg har.



MEN:
I dag var ikke en sånn sose-bort-timene-dag!
Jeg har laget middag fra bunnen.
Tomatsaus med kjøttdeig og pasta.
(Vel kjøttdeig og pasta var kjøpt ferdig.)


Jeg satte i gang.
Uten oppskrift, akkurat som med alle mine hobbysysler.
hihi.


Tomat, hermetisk tomat, frisk basilikum, løk, gulrot...


Og til slutt, følte meg nesten litt gær´n..
Men hvor galt kan det bli liksom tenkte jeg.
(Mannen lo godt da jeg sa jeg hadde sett Hellstrøm lage tomatsaus, jeg husket ikke hvilke krydder han brukte, men at det var noe spesielt.)


Tok frem min nye fine morter, som jeg fikk av ei søt kollega til jul.
Knuste sort pepper, muskatt...
Og så raspet jeg litt ingerfær.


Mens dette godgjorde seg i kjelen, etter at jeg hadde mixet litt med håndmixer, satte jeg en stor rundstykkedeig.
Det ligger nå mange gode rundstykker i frysen,
venter på helgens besøk og lange frokoster.

I tillegg har jeg fått vært i malebutikken,
kjøpt med meg noen maleprøvebokser, tapetprøver...
Malt to farger, for å se hvordan det kunne bli.

Jeg syns det er så vanskelig å se for seg hvordan en hel vegg,
eller et helt rom vil se ut.
Frister jo litt å safe med noe hvitt-liknende,
men syns det blir litt kjedelig at hele huset males i samme farge innvendig...

Ja, så skal sove litt på det.
Kanskje alt ser klarere ut i morgen.

1 kommentar:

expojippi sa...

Hurra!! Så herlig!! Hjemmelaget fra bunnen av
er jammen magisk! Å male et rom er ikke så lett...
Men, tvi-tvi for at du velger den riktige fargen!

Gode tanker til deg! Ane