onsdag 2. februar 2011

Rosa








På lørdag fikk jeg nydelige rosa tuliipaner av en kjær venninne.
De står nå i all sin prakt i kjøkkenvinduet og strekker seg mot lyset.
Jeg elsker blomster og jeg elsker tulipaner! *Hjerte*

Boken SikkSakk fikk jeg til jul av bestevenninna og jeg har store planer om å få tatt fatt på noen oppskrifter fra denne.
Det er en bok som viser hvordan man enkelt (ikke for meg tror jeg...) kan sy om voksenklær til barneklær. Det er så mange fine tips og er en veldig delikat bok! Skal virkelig gjøre et forsøk selv om jeg er typen som koser meg og ler uten oppskrift!
Spennende å se hva dette blir er mitt motto :) Men en tid for alt, nå skal jeg sy etter oppskrift.. Smokketrollene jeg viste i tidligere innlegg er hentet inspirasjon fra denne boka.

Grillet kylling har fått en renessanse hos oss, og i går hadde vi en deilig og enkel middag med grillet kylling varm fra butikken, ris, wokgrønnsaker og ravigottisaus! *Nam*

Har hatt en koselig kveld med besøk av to skjønne jenter! (blant annet denne flinke jenta:) Takk for at dere tok turen til oss!!
Skulle gjerne servert dere muffins i de nye Mummiformene fra Bo Nordisk, men det får bli neste gang :)

Nå er det natta her..

God natt og god torsdag!

2 kommentarer:

Mari sa...

Mummiformer!!!!!!!!!!!!

Kaspara sa...

Heisan!
Tulipaner ER vår! Jeg handler tulipaner som en gal på Rema 1000 til 29 kroner pakken. Da går det ann å frotse litt!
Boken Sikksakk er flott! jeg var så heldig å bli foræret den av forfatteren da den kom ut. Mange av bildene er så vakre, og jeg liker så ekstra godt et bilde med en kjole med heklede stropper i gult og en jente med flagrende hår. Får alltid lyst til å lage sommerkjoler når jeg ser det bildet.
Når det gjelder hjerter; mente du slike hjerter jeg sydde før og ikke rufsehjerter? Du skjønner jeg vet ikke hva som skjedde; plutselig synes jeg ikke jeg fikk til hjerteformen pent nok og haugevis gikk i søppelbøtta for jeg var ikke fornøyd nok. Jeg har helt sluttet å sy disse. Om det er rufsehjerte er det ingen problem å bestille hjerter og eventuelt sende en mail med bilde av stoffet du tenkte på.
Jeg innbiller meg nok at det er den første varianten jeg drev å sydde du sikter til og som jeg simpelthen ikke orker å sy mer, hi,hi.
Ha en fin dag!
Klemmer fra Kaspara