mandag 7. mars 2011

HUsMOr...phuu


I dag må jeg bare ta meg selv i nakken og få gjort ALT som trengs i huset.
De siste dagene har det hopet seg opp med rot, klesvask og gulvene skriker etter en våt klut!
Jeg jobbet torsdag og lørdag...ikke til å stikke under en stol at mannen og jeg ser litt forskjellig på rot..så nå må det til noen grep før det er litt harmoni her igjen.


Jeg er i en periode da jeg syns det er et PES med alt som heter husarbeid, så jeg må jobbe hardt for å komme igang, MEN nå er bøtta tappet med Ajaxvann og kluten har så vidt begynt å svipe rundt. (hørtes ut som at den vasket av seg selv, tenk så greit det hadde vært da!) 2 klesvasker er i gang(som skal brettes foran tv`en i kveld sammen med noe vask som har hopet seg opp i løpet av helga. Da tok jeg husmorfri.) Og jeg rydder litt mens jeg hører på musikk. (men mye får vente til i kveld, jentenes lek for tiden handler om å dra ut alt..men ikke putte det tilbake)


Så lager jeg litt kaffe mellom slagene. En kopp til mannen som sitter og skriver iherdig på masteroppgaven og en kopp til meg som prøver å være HUsMOr!



Vet det er ubeskriverlig GOD FØLELSE når jeg endelig erFERDIG med alt, så det er vel bare å gå tilbake til vask-rydd-brett-jobben.

Jentene leker rundt i deilige bomullspysjer etter morgenbadet i dag tidlig.
Syns det er rørende å se hvor mye glede de har av hverandre nå. *What a blessing!!!*
Babler i vei, lurer på om de forstår hverandre..?!

Ha en fin mandag!

Til slutt:

Bolleoppskrift:

50g fersk gjær
6 dl skummet melk
200g smør
100g sukker
ca 1kg mel
litt kardemomme

Gjær i bollen med litt salt(gjør at den "smelter")
Smelt smør og ha i melk, blandes med gjær ved ca 37 grader.
Ha så i det tørre og ta i mel til den er fast, men fortsatt litt klissete, må ikke bli tørr.
Forhev, bak ut, etterhev.

God bakst!

7 kommentarer:

En rosa fugl sa...

Skal ikke være lett å være husmor:) Ser ut som du har fått til noen nydelige kopper med kaffe! Har du skrevet "I love you" i kaffeskummet selv? Uansett, veldig fint:)

frk.B sa...

Ja, man kan bruke espressoen til å skrive, tegne, hva du vil :)

Helene-Louise sa...

så artig! Vil også ha en slik maskin på kjøkkenet:D nam! Får prøve å lage de bollene en gang:) Ha en fin dag medvask-rydd-brett jobben:) klem<3

Sukkertøy for øyet sa...

Så ut som en yammyyy kaffe..
Og sååå søtte med tekst da..


Kose deg som husmor..
Her går vask nr 3 idag *ler*

Herlig ;)

Helene sa...

Du er FLINK!:) Jeg beundrer deg faktisk for alt du får gjort. Vasker, baker og syr....samtidig som du er verdens beste tvillingmamma!? Her har mini akkurat sovna, så nå skal jeg i dusjen...svett etter laaang trilletur. Gleder meg til neste kaffi med deg:) klem

KROnPRINSESSENE sa...

Tenk på hvor heldig du er som har et så fint sted å være husmor på -og for ;)
Og musikk hjelper helt klart også.
Håper du har fått unna det meste nå...
Nydelige boller du hadde fått til.
Jeg er en elendig baker, så var glad da min mor tok med jentene og laget i går :)
Fin, rein og vaskefri resten av uka til deg ;)
Klem

Helene-Louise sa...

bruker du egg på toppen av bollene før du steker de? De var så fine, mine blir så mørke med en gang, tror det har mye å gjøre med egget... !?