tirsdag 29. mars 2011

Påsketradisjoner??


Vi har ikke opparbeidet noen påsketradisjoner i min lille familie enda.
Mine foreldre, søsken og jeg reiste hver påske på fjellet sammen med en vennefamilie, her bygget vi mange påsketradisjoner og jeg syns ofte påsken var koseligere enn julen(enda så koselig julen var) Men i påsken var det en ro, en fred over dagene vi hadde ferie sammen.


Vi hadde lange frokoster, fine skiturer, badstue, god mat, påskehare laget av snø med hull til påskeegg, påskeskirenn, kinderegg, sang og lek.


Etter at jeg fikk barn er behovet for å skape tradisjoner blitt viktigere, så jeg har tenkt å kjøpe inn noen påsketing som vi kan ta frem år etter år. Og kanskje vi også får et fast reisemål etterhvert??

Det er fremdeles en liten stund til påsken er her, men på byturen vår i dag kunne jeg ikke dy meg...måtte kjøpe noen påskeliljer med hjem. Jeg har vært på utkikk etter en påskeduk..ikke lett å finne noe jeg liker. Endte opp med et kjøkkenhånkle i hvit og gul rutet. 19 kr på Princess.



Jeg kjøpte også egglys, hvite med gul kjerne, skal visst lyse nydelig!
Gleder meg!

Jeg syns det er litt tidlig med påskepynting..men letingen etter påsketradisjoner har begynt!
*SMIL*

2 kommentarer:

Nina B. sa...

Så herlige bilder, virkelig påskestemning der :)

Vi har ikke heller noen faste påsketradisjoner, annet enn at vi reiser på hytta. Ingen snø der, men litt selvlaget påskepynt finnes. Så blir det jo litt tradisjon alikevel ;)
Er så fine de egg-lysene der, tror jeg må kapre ett selv i år!

Ønsker deg en fin dag!

Klem Nina

Lieth`s healt and design sa...

Åh som jeg gleder meg til påske når jeg ser disse herlige bildene. Mange koselige ting her. Jeg må nok ut å kjøpe litt nytt til påske, mine ting begynner å falme etter alle disse årene;)

Klem tante Ellen